SEO, czy to się opłaca?

SEO, czy to się opłaca?

Aktulności Polecane portale

SEO służy wypozycjonowaniu strony. Dzięki niemu witryna będzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania, więcej użytkowników będzie miało okazję w nią wejść i przejrzeć jej zawartość. Dodatkowo sprawia, że strona staje się przyjazna dla odbiorcy, nie ładuje się zbyt długo i zachęca do dokonywania zakupów i wspierania twórcy w jego działaniu. Jednak nie każdy potrafi samodzielnie zabrać się za dokonanie koniecznych zmian. Czy zatem lepiej samemu się nauczyć, czy wynająć profesjonalistę?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Na początek warto zauważyć, co składa się na cenę SEO. Bierze się tu pod uwagę szereg działań, które zostaną wykonane bezpośrednio na stronie internetowej, a także poza nią. Zależnie od tego, jak wiele trzeba wykonać, cena może być wyższa lub niższa.

Przeważnie ceny wypozycjonowanie strony internetowej zaczynają się od kilkuset złotych, a mogą sięgać kilku czy kilkunasty tysięcy zależnie od tego, z czym związana jest firma, jakich działań oczekuje i jakie efekty są konieczne.

Małe przedsiębiorstwo czy sklep pozwoli sobie raczej na niższą stawkę i mniejszą ilość działań, jak np. optymalizacja strony, kilkanaście linków zewnętrznych na miesiąc. Przede wszystkim przyda się tym, którzy zaczynają lokalnie i pragną wypromować się we własnej okolicy. Dodatkowo zwiększą swoją widoczność w przeglądarkach, pozyskają wartościowe linki i odpowiedni dobór słów kluczowych.

W innych ofertach można liczyć dodatkowo na artykuły sponsorowane, blogowe, opisy do katalogów i wiele innych rzeczy zależnie od tego, czego konkretnie potrzeba na danej witrynie i tego, na jak wiele może sobie pozwolić.

Czy można wypozycjonować stronę za 300 zł?

Pozycjonowanie z roku na rok robi się coraz droższe. Algorytmy Google stawiają wyżej poprzeczkę, więc trzeba poświęcać więcej czasu na dostosowywanie swojej strony internetowej pod aktualne wymagania, dzięki czemu wciąż będzie popularna i chętnie odwiedzana przez innych.

Czy zatem 300 zł wystarczy do wypozycjonowania strony miesięcznie?  W teorii tak. Nawet najdrobniejsze działania mogą mieć wpływ na sytuację witryny. Jednak trzeba liczyć się z tym, że im mniejszy będzie budżet, tym mniej działać wykona firma, jaką zatrudnimy, a to przełoży się na to, że mniej osób będzie docierać na stronę. Agencji bowiem musi się to opłacać. Dlatego działania, które można by było normalnie wykonać w jednym miesiącu, zostaną rozłożone na cały rok, przez co rozwój firmy będzie znacząco spowolniony.

W takiej sytuacji lepiej postawić na samodzielne pozycjonowanie swojej strony. Za taką kwotę można zlecić napisanie tekstów blogowych, dodać stronę do płatnych katalogów. W internecie bowiem znajdziemy niejeden poradnik, który da nam pierwsze wskazówki na temat tego, co możemy zrobić dla swojej witryny.

Najważniejsze jest jednak to, by nie dać się nabrać na niskie ceny ofert dotyczących pozycjonowania. Nigdy nie przyniesie to ze sobą niczego wartościowego i będzie jedynie obietnicą, za którą zapłacimy, a która okaże się czczym słowem.

 

Podsumowanie

Jak widać, pozycjonowanie to ważny etap, gdy chodzi o tworzenie i pracę nad stroną internetową. To właśnie SEO odpowiada za to, jak wiele zarobimy na naszych produktach i jak wiele osób w ogóle dowie się o tym, że nasza firma istnieje.

Koszty, jakie trzeba przy tym ponieść, mogą być różne, ale trzeba przygotować się na to, że będzie nas to kosztować przynajmniej kilkaset złotych każdego miesiąca. Dzięki temu jednak firma ma szansę się rozwijać i docierać do kolejnych potencjalnych klientów.

Efektywne pozycjonowanie z Pozycjonowanie-stron-wroclaw.net

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments