Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na startu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wpisania na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy związane z pandemią Covid-19 przemieszczają się m.in. na globalne spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w początkowym kwartale ostatniego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To konieczni wzrost rok do roku (w początkowym kwartale 2019 r. koncern informował o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do gustu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w współczesnych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości i popytu na promocje.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W końcach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do komunikacji informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo produkowanych z wykorzystaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc wypadkach nie monetyzuje. Jednocześnie w rejonach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w pierwszym segmencie reklamy.
W marcu z usług Facebooka korzystało 2,6 mld aktywnych w układu miesiąca użytkowników. Więc o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Grupa osób zdecydowanych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do gustu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób użyło w marcu z choć samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Więc o 11 proc. więcej, niż w niniejszym jednym poziomie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w konwersacji z analitykami stwierdził, że pandemia i związana spośród nią potrzebę goszczenia w domu przez wiele kobiet przesuwa się na bliższe kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były grane do transmisji wydarzeń podejmujących się w grupie pozawirtualnej, obecnie używane są przez nauczycieli, sektor przyjemności i firmy religijne. Już z usług tego stylu korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera spory nacisk na Facebooka i przedstawił swoje zaniepokojenie tym, że moment nią sprawiony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie wpisanych w moc miejscach obostrzeń nastąpi za szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka wykonuje nasze obowiązki zawodowe zdalnie.
zobacz również